Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte. Další informace

Dva v jednom: roadtrip národními parky Utahu za jeden den Canyonlands NP a Arches NP

I want to read this post in English

Utah nás uvítal za tmy a deštěm, data na americké simce nám fungovala podle nálady a zrovna se jim nechtělo. Ten den už jsme měli za sebou pět hodin v autě, několik naprosto úžasných zážitků (Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Monument Valley a Goosenecks State Park se dají stihnout za den, otestováno za vás) a hledali jsme místo na přespání, ale bez internetu v neznámém městě se hledání občas komplikuje.

arches_CL_blog_018

Původně jsme plánovali zůstat přes noc někde na parkovišti v autě, ale protože mi pořád ještě nebylo úplně dobře, rozhodli jsme se najít nocleh. Jenže když se v devět večer objevíte na recepci hotelu, nebo motelu a chcete se ubytovat ještě ten večer, nedostanete úplně tu nejvýhodnější cenu.

A tak jsme dvakrát objeli Blanding, až jsme zaparkovali u restaurace, od které jsme chytli WiFi, abychom zjistili, že nejlevněji se ubytujeme ještě o dvacet mil dál, v italsky znějícím, ale celkem obyčejně vypadajícím Monticellu.

arches_CL_blog_024

Výhodou bylo, že jsme urazili pěkný kus cesty a do Canyonlands NP to následující den bylo už jen hodinu jízdy. Poznávání národních parků Utahu mohlo začít.

Canyonlands National Park

Canyonlands už si budeme navždycky pamatovat jako park, kde jsme si užili největší offroadový zážitek, a taky jako místo, kde jsme na chvíli měli spolujezdce - milý pár asijských turistů, kteří ceduli FOUR-WHEEL DRIVE pochopili jako povolení vjet na cestu, pokud máte auto a 4 kola, nikoliv náhon na všechny čtyři a jejich auto se dostalo jen za prvních pár zatáček.

arches_CL_blog_021

Pokud by vás taky lákalo vydat se k Colorado River Overlook, máte šanci jenom s džípem, což nám potvrdil i starší pár, který v něm kolem nás projel na jedné z vyhlídek. Jezdí tam opakovaně a cesta, která na začátku vypadá zvládnutelně, se potom zhoršuje, takže je dobré odhadnout limity auta a raději se vrátit.

arches_CL_blog_027

arches_CL_blog_022

U druhé vyhlídky jsme byli úspěšnější, k většině míst se tu dá přiblížit autem a vyrazit z parkoviště na krátký hike po okolí.

My jsme se vydali na Big Spring Overlook, ale výhodou je, že v Canyonlands je jednoduše pěkná příroda, takže nemusíte hledat ani konkrétní konec trailu, prostě se projděte, vylezte na pár skal a užijte si výhled.

arches_CL_blog_033

arches_CL_blog_037arches_CL_blog_035

Tipy pro první návštěvu Canyonlands NP

• než se vydáte na prašné cesty, zvažte raději dvakrát, jestli to vaše auto zvládne

• užijte si, že je park méně populární, než jiné, takže je tu opravdu málo lidí

• pokud půjdete na některý z trailů, voda, pokrývka hlavy, telefon a možná i nějaká svačina se určitě hodí, není tu úplně kam se schovat do stínu, raději se vybavte

• do parku jsou dva vjezdy, pokud jedete od Moabu, je jednodušší projet si část Island in the Sky, pokud jedete od Bluffu, pak, stejně jako my, budete mít blíž část Needles District

• nejpopulárnější fotky z parku zachycují Mesa Arch, ten je v části Island in the Sky

arches_CL_blog_031

arches_CL_blog_044

Arches National Park

Jediná nevýhoda Canyonlands je, že od hlavní silnice je to sem asi čtyřicet mil dlouhá “zajížďka”, ale vydali jsme se po stejné silnici zase zpátky a za dvě hodiny jsme klepali na bránu dalšího národního parku (jenom jsme ukázali Annual Pass, ale klepání zní lépe, tak si to tak můžeme představovat)

arches_CL_blog_051

arches_CL_blog_055arches_CL_blog_056

Národní park Arches je velmi populární a velkou část ho můžete pohodlně poznávat autem. Osmnáctimílový okruh vás přiblíží k zajímavým kamenným obloukům i krátkým trailům, které se rozbíhají od silnice do okolí.

arches_CL_blog_058

V Arches NP je přes 2000 oblouků, které musí splňovat poměrně specifické požadavky, aby byly zařazeny mezi “arches”. My jsme se vydali k těm největším, Double Arch, kde jsme si dosytosti užili takového toho “šplhání po kamenech”, abychom byli oblouku blíž a rozhlédli se po okolí.

arches_CL_blog_007

K nejznámějšímu Delicate Arch vede tři míle dlouhý trail, který ale kvůli převýšení může zabrat 2 až 3 hodiny. My jsme se na něj podívali z druhé strany, dvacetiminutová procházka z parkoviště vás zavede na místo, odkud je v dálce oblouk vidět.

arches_CL_blog_012arches_CL_blog_015

Abych byla úplně upřímná, krásu a unikátnost oblouků jsme asi úplně nedocenili, proto jsme se rozhodli ušetřit čas a místo dvouhodinového treku k oblouku jsme se podívali na jeho menší sousedy v okolí.

Tips for the first visit to Arches NP

• pokud chcete vidět zblízka nejznámější oblouk, počítejte s tím, že cesta k němu a zpět trvá dvě až tři hodiny

• nejlepší je přijet sem mimo hlavní sezónu, nebo brzy ráno a později odpoledne, abyste se vyhnuli největším davům, parkoviště nejsou velká a rychle se plní

• stejný tip pro všechny národní parky - pořiďte si Annual Pass, ušetříte hodně peněz, pokud se chystáte do více než dvou nebo tří parků

• pokud neplánujete dlouhé treky po národních parcích, můžete si úplně bez problému naplánovat návštěvu Canyonlands a Arches na jeden den

arches_CL_blog_050

Oba parky jsme stihli pohodlně za jeden den a večer nás už zase čekalo několik hodin jízdy v autě. Bryce Canyon, další národní park Utahu, jsme totiž měli v plánu následující den a od Arches NP je to k němu 400 kilometrů.