Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte. Další informace

3 dny v Barceloně | Den první a druhý: historické město

I want to read the post in English

Do Barcelony jsem úplně poprvé, po letech plánování, zamířila na konci září, a i když prodloužený víkend rozhodně nestačí, protože na tohle fascinující španělské město bychom potřebovaly alespoň týden věnovaný intenzivnímu poznávání, tahle naše „víkendová“, čistě dámská výprava byla nakonec nezapomenutelným zážitkem předčícím všechna naše očekávání.

DEN PRVNÍ - PŘÍJEZD

Do Barcelony jsme se rozhodly letět z Vídně, především kvůli výhodné nabídce od Vuelingu a dobrému spojení na vídeňské letiště z Brna. Něco málo přes dvě hodiny stačilo, abychom se z Rakouska přesunuly do Barcelony a do centra nás autobus z letiště El Prat dovezl za půl hodiny. Tím byla největší část cesty za námi a hlavní úkoly na odpoledne byly následující: najít hostel (což měl být, vzhledem k mé (ne)oblibě hostelů zážitek sám o sobě) a najít restauraci na večeři. Nakonec začala naše cesta za poznáním španělské kuchyně objednáním asi deseti různých tapas v restauraci, kterou jsme vybraly „podle pocitu“ (čti: podle menu, aktuální obsazenosti, ceny a míry hladu). Španělsko se uvedlo skvěle a po večeři bylo těžké se rozhodnout, které jídlo bylo to vůbec nejlepší (nakonec jsme ale vybraly, vyhrály to kousky smaženého sýra s marmeládou, zní to divně, chutná skvěle).

DEN DRUHÝ - HISTORICKÁ ČÁST BARCELONY

První celý den v Barceloně se nesl v duchu poznávání historického centra města díky free walking tour. Ačkoliv je ve městě spousta společností nabízejících procházky po městě s průvodcem, společnost Sandemans, se kterou jsme vyrazily my a která nám byla doporučena přímo v hostelu, předčila naše očekávání a rozhodně se nespletete, pokud se rozhodnete některou z jejich prohlídek vyzkoušet.

10:00 PROHLÍDKA MĚSTA ZDARMA

Historickým centrem nás provedla skvělá Filipa, se kterou nebyla nouze o narážky na Game of Thrones nebo Lord of the Rings, takže se ta historická fakta lépe pamatovala :D. Prohlídka začala u stanice metra Jaume I, odkud se vyráží na většinu prohlídek města organizovaných Sandemans a kde celá přibližně patnáctičlenná skupina netrpělivě očekávala začátek naší cesty za poznáním. Během prohlídky, která trvala přes 2,5 hodiny, se dozvíte fakta i spoustu zajímavostí o dramatické historii města, o vládcích Katalánska i vzdoru Katalánců, to vše v souvislosti s budovami, náměstíčky a ulicemi, ve kterých se zrovna nacházíte. Z hlavních zastávek této „historické“ trasy byly nejzajímavější asi Barcelona Cathedral s ukázkou katalánské gotické architektury, Gothic Quarter, ze které na vás dýchne atmosféra staré Barcelony nebo El Born District, kde se mísí historie s moderním životem Španělů.

Přibližně v polovině naší cesty jsme se zastavili v kavárně, kde jsme vstřebávali dosavadní přísun informací a měli jsme možnost vybrat si z dalších prohlídek, které Sandemans nabízí. My dvě jsme se nakonec, potěšeny kvalitou prohlídky s Filipou, rozhodly strávit středeční odpoledne s Gaudím, což je už placená walking tour (10E/osoba) po nejzajímavějších architektonických památkách Barcelony z počátku 21. století.

13:00 OBLAST EL BORN / LA RIBERA

Naše walking tour skončila ve čtvrti El Born District, kde jsme ještě chvíli bloudily zapadlými uličkami a malými náměstíčky, která se jen hemží hipster kavárnami a obchůdky. Je to ale také čtvrť s místy, která mají pro Katalánce velký historický význam, jako například kostel Santa Maria del Mar a náměstí s pomníkem k uctění památky Katalánců a jako připomínka jejich porážky Bourbony v roce 1714 ve válce o španělské dědictví.

15:00 OBĚD NA POBŘEŽÍ

Na molo u moře jsme dorazily těsně chvíli před koncem platnosti „menu del día“, které jsme se rozhodly vyzkoušet v restauraci doporučené jednou mou velmi milou španělskou známou. La Barca del Salamanca rozhodně není restaurací, která by byla v rámci našich finančních možností, nebýt polední nabídky (ve standardním menu se hlavní chod pyšnil cenovkou minimálně 15€). I přes počáteční neochotu číšníka, který rozhodně neposkytoval denní nabídku stejně ochotně, jako klasický jídelní lístek, jsme si prosadily, že chceme vidět „menu del día“, které se mělo sestávat z předkrmu, dvou hlavních chodů, dezertu i pití, to všechno v ceně 12€ pro jednoho.

Naše znalosti španělštiny bohužel ještě značně pokulhávají a vybrat si ze španělsky psané nabídky (jídelní lístek byl i v angličtině, nikoliv však denní menu) se ukázalo jako základ pro velká i menší překvapení na talíři. Nakonec jsme si totiž objednaly jídla, u kterých jsme rozuměly alespoň několika slovům v názvu a čekaly jsme, co se před námi objeví.

Po téměř dvou hodinách obědové pauzy a množství jídla, které by nám za normálních okolností vystačilo přibližně na týden, jsme zůstaly nevěřícně koukat na účtenku, která potvrdila, že „menu del día“ o čtyřech chodech, pití a druhém dezertu navíc opravdu stojí méně než jedno hlavní jídlo ze standardní nabídky restaurace. Pokud se tedy vydáte na oběd, do čtyř hodin by většina restaurací takové menu měla nabízet, zkuste se po něm určitě poptat!

Už každopádně chápeme, proč mají ve Španělsku siestu, po takovém jídle jsme se nebyly pomalu schopné od stolu ani zvednout, haha.

17:00 PLÁŽ BARCELONETA

Aby nám po obědě trochu vytrávilo, vydaly jsme se na procházku po pláži, od mola směrem k ikonické budově hotelu W. Na plavání v moři se nám na konci září zdála voda už trochu studená (a s tím obědem v žaludku bychom pravděpodobně stejně šly rychle ke dnu, haha), ale na brouzdání se na břehu cestou po pláži byla teplota vody ideální. Plavky ale v kufru moc místa nezaberou, takže si je s sebou přibalte a rozhodněte se až na místě.

18:30 GOTICKÁ ČTVRŤ BARRI GÖTIC

Cestou z pláže do hostelu jsme se ještě jednou vrátily do Barri Götic a užily jsme si atmosféru večerního města v úzkých ulicích mezi kamennými domy a skrytými náměstími, na kterých restaurace lákaly k posezení.

20:30 VEČEŘE

Tady je místo pro doporučení dobré večeře, možná ji ale, stejně jako my, ten den nebudete potřebovat. My jsme po „menu del día“ dostaly hlad až druhý den ráno, takže rovnou říkám, velké plány na večeři si po takové hostině nedělejte.

Druhý den ráno nás čekal Park Güell, odpoledne prohlídka Gaudího architektonických děl a večer konečně Sagrada Familia, takže pokud vás zajímá umělecká tvář Barcelony, čtěte v dalším článku :).