Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte. Další informace

Rovinj, perla Istrie: kde jíst, bydlet, nakupovat a kde se nám líbilo nejvíc

Do Chorvatska jsme vyrazili v noci a po pár hodinách spánku v Rakousku jsme dojeli tak akorát včas na snídani a kafe do Mariboru (kde je jediný dobrý McDonald’s na celé trase). Tady mimochodem musíme zastavit pokaždé, když tímhle směrem jedeme, odjíždět s kafem v ruce z Mariboru je pro mě symbolem toho, že už jsme fakt na cestě.

Rozhodli jsme se na týden objevovat západní pobřeží Istrie a vzhledem k našim plánům byl Rovinj nejlepším možným místem, kde vytvořit “základní tábor”, protože na sever i na jih to trvá zhruba stejně dlouho. Navíc je to opravdu krásné městečko, takže když jsme se 24 hodin před odjezdem rozhodovali, kde se ubytovat, Rovinj byla jasná volba (mimochodem vrátíme se někdy k “normálnímu” plánování cest prosím?).

blog_cesta a rovinj_003

Když jsme přijeli, uvítala nás naše milá hostitelka, hodili jsme tašky do kouta a vyrazili jsme hned obhlédnout okolí, protože kdybychom zůstali v apartmánu, jistojistě do pěti minut usneme.

Na fotkách sice vypadám trochu jako elf, ale nechám si je tu jako připomínku první cesty k moři! Pláž a park byly jen kousek od našeho ubytování a na cestě do centra, takže jsme si pokaždé užívali, že někam jdeme a je to podél moře.

blog_cesta a rovinj_006blog_cesta a rovinj_007

První večer jsme na večeři zamířili do restaurace La Riva na první čerstvé mořské plody a drink (Pavlovo štěstí, když přinesli točené pivo v době, kdy už u nás byly restaurace zavřené, bylo evidentní). Na čerstvé kalamáry a krevety jsem se těšila jak malá, Pavel nakonec po celodenním cestování zvolil mořské plody na pizze a od chvíle, kdy nám přistálo jídlo na stole jsme se už jen těšili z každého sousta a pozorovali život v přístavu.

blog_cesta a rovinj_009blog_cesta a rovinj_012

Následující den jsme se vydali prozkoumat staré město. Hodně nám připomínalo Mont Saint-Michel a Benátky svými úzkými uličkami, drobnými, ale vysokými domky s průchody mezi nimi, které vedou k moři, ale bez všech těch davů (bylo tu s námi přesně 6 lidí v celém městečku. To bylo neuvěřitelné a příjemné v uličkách, ale trochu smutné, když jsme došli na místa, kde byl nádherný výhled a třeba i pár osamělých židliček, které patřily kavárnám, ale ty měly zavřeno. Na druhou stranu jsme sem dorazili v polovině října, takže to (potvrzeno naším hostitelem, který říkal, že sezona byla překvapivě docela dobrá) bylo způsobeno z velké části tím, že hlavní sezonu už měli místní restauratéři za sebou.

blog_rovinj2_08

blog_rovinj2_10blog_rovinj2_03

blog_rovinj2_20

blog_rovinj2_12blog_rovinj2_14

Odsud jsme si to štrádovali do přístavu, kde v mezičase mraky odfoukal vítr a z trochu pochmurného dne bylo nádherně slunečné odpoledne. A to znamená jediné, zastávka na zmrzlinový pohár v trochu retro zmrzlinovém baru Ara Eis Salon. Připadali jsme si jako kdyby nám bylo pět, s tím rozdílem, že teď si můžeme dát zmrzky kolik chceme klidně před obědem a přiobjednat k ní kávu (protože už nám taky v dospělosti chutná).

blog_rovinj2_33

blog_rovinj2_25blog_rovinj2_32

Do Eis Salonu jsme se nakonec ještě jednou vraceli na oslavnou zmrzku, takže jestli dostanete chuť na pořádnej oldschool pohár, zastavte se tady, nám chutnaly všechny, které jsme vyzkoušeli.

Posledním místem, kam jsme se stavili na večeři a kde jsme si pochutnali, byla restaurace Da Piero na druhé straně přístavu, která nás zaujala hlavně proto, jak měli příjemně nasvícené stoly, protože světýlka jsou naše slabost, haha. Každopádně pizza i čevapčiči byly moc dobré a za asi nejlepší cenu, co jsme si v centru objednávali, takže doporučujeme na jídlo se zastavit.

blog_rovinj2_39

Rovinj3_01blog_Motovun,Grožnjan Ipša_95

blog_Motovun,Grožnjan Ipša_92

Poslední dopoledne jsme se rozhodli taky kromě pláže a centra prozkoumat trochu vzdálenější oblast Rovinje a doběhli jsme na Zlatni Rat. Je ot nádherný lesopark protkaný uličkami, který vybíhá do moře, takže není problém najít si svoji soukromou plážičku. Naprosto chápeme, proč sem místní rádi vyráží a proč nám ho náš domácí také doporučoval k návštěvě. Dá se sem příjemně doběhnout a pak buď běžet zpátky, nebo to vzít procházkou přes město (a zmrzku). Na procházení se a relax prostě ideální místo.

Rovinj3_04

Rovinj3_09Rovinj3_19

A teď k těm nejdůležitějším doporučením - kde se ubytovat a kde nakupovat důležitosti.

My jsme si vybrali apartmán v rezidenční části města, z balkónu jsme viděli přes střechy moře a měli jsme tu vše, co jsme potřebovali. Navíc Oliver a jeho žena jsou opravdu skvělí hostitelé (a mají krásného pejska) a ještě nám dali na ochutnávku jejich oblíbené víno, které jsme si pak z vinárny odvezli i domů. Celý apartmán je jako nový, nedávno renovovaný a nám se tu opravdu fakt moc líbilo, takže doporučujeme všemi deseti! Najdete je na Airbnb na tomhle odkazu.

blog_rovinj2_01truffle_hunting_blog_77

Nakupovat jsme chodili buď do Discont Valata, menšího obchodu nedaleko centra, kde jsme mohli nechat i zaparkované auto a skočit si na rychlé kafe.

Když jsme potřebovali nakoupit víc, zajeli jsme do Plodine, klasického supermarketu s parkováním zadarmo (v centru je v sezóně zpoplatněné) a kdyby bylo potřeba jen pro něco rychle skočit, kousek od apartmánu je malý Konzum, kde se dají koupit nezbytnosti. Nákupy se nás týkaly dost, protože jsme snídani a oběd většinou řešili doma, proto jsme i volili apartmán s kuchyní, abychom si restaurace, kam půjdeme na jídlo, mohli vyybírat podle toho, kam chceme (a třeba si i připlatili), než aby to byla nezbytnost, protože nemáme jak jinak se najíst. Doporučujeme, šetří to peníze, čas a o to víc si pak užijete jídlo v restauraci. :)

blog_Motovun,Grožnjan Ipša_93

Rovinj nás celkově velmi příjemně překvapil. Krásně se nám tu bydlelo celý týden, je to příjemné místo k žití a dobrý výchozí bod, dostanete se odsud na jih i na sever za podobný čas, takže ideální k poznávání Istrie. Naši hostitelé byli opravdu úžasní a pokud bychom se vraceli, rozhodně vybereme stejné město i Airbnb. Jestli zvolíte stejně, přejeme, abyste si to užili stejně jako my!

PIN IT

Rovinj, perla Istrie_ kde jíst, bydlet, nakupovat a kde se nám líbilo nejvíc